Den dybe tallerken

 

Den danske kvalitets- og innovationspris for fødevarebranchen

Formålet med prisen er …

  • At skabe opmærksomhed omkring innovation og kvalitet i den danske fødevaresektor.

  • At påskønne virksomheder, organisationer eller personer, der gør en langsigtet forskel inden for fødevareinnovation og kvalitet

  • At inspirere til kvalitet, innovation og bæredygtighed i den danske fødevaresektor.

Vinderen af prisen 2023 er Scandic Hotels

Se pressemeddelelsen her

Hvem kan komme i betragtning til ”Den Dybe Tallerken”
En fødevarevirksomhed, organisation eller person, som helhjertet og på exceptionel måde skaber innovation og kvalitet, i harmoni med omverdenen og er økonomisk bæredygtig.

Der kan ikke ansøges om prisen. Den Dybe Tallerken er branchens egen pris og alle med tilknytning til den danske fødevareindustri kan indstille en prismodtager.
Prismodtageren udpeges af Dansk Fødevare Forums bestyrelse, der er dommerkomite.

Indstillinger
Du indstiller efter ovenstående kriterier. Det er obligatorisk at anvende indstillingsskemaet, som findes her. Indstillingen bedes fremsendt til sekretariatet for: Dansk Fødevare Forum, Julie Lykke Jacobsen på juj@lf.dk

Karsten Felvang Nielsen, Scandic Hotels modtager prisen

Tidligere prismodtagere 
Dansk Fødevare Forums Kvalitets- og Innovationspris er blevet uddelt årligt siden 1999. Se alle prismodtagerne nedenfor.

2023: Scandic Hotels
2022: Them Andelsmejeri
2021: Stauning Whisky
2020: KMC
2019: Rokkedahl
2018: Jens Skovgaard, Cold Hand Winery
2017: Francis Cardenau 
2016: Rema 1000
2015: Arla Foods 
2013: Gram Slot 
2011: Vestas' Kantine 
2010: SKARE 
2009: Aalbæk Specialiteter 
2008: FOSS A/S 
2007: Easy Food 
2006: Arla Food amba 
2005: Danish Crown 
2004: Thorfisk A/S
2003: Ole Flensted 
2002: Slagteriernes Forskningsinstitut
2001: Agrova Food 
2000: Thise Mejeri 
1999: Danish Prime

Læs også om mad-innovationsprisen “Den Skarpe Kniv”

 
De mange gode vinkler og åbne drøftelser om fødevaretrends, smag og oplevelser i ind-og udland, gør mit netværk levende, og jeg får altid nye tanker med hjem.
— Leif Østergaard, salgsdirektør i Flensted Food Group A/S.